10 przykazań, jak stworzyć sprzedażową prezentację multimedialną

_aa simpson aa

Dostajesz od szefa zadanie: stwórz sprzedażową prezentację multimedialną. Nieważne jak, prezentacja ma sprzedawać! Co teraz?!

Zazwyczaj pytasz ”jakie zdjęcia mamy?” i zaczynasz od d… strony! Czegoś takiego nam robić nie wolno! Co w takim razie powinno znaleźć się w prezentacji multimedialnej, kiedy już mamy stworzoną prezentację sprzedażową?

1. Prezentacja multimedialna ma być TYLKO I WYŁĄCZNIE zobrazowaniem emocjonalnym tego, o czym będziesz mówić. Czyli na prezentacji nie może być tego, o czym mówisz, bo gdy będzie na niej to, o czym mówisz, to po co jesteś na niej Ty?

Wtedy najlepiej wyślij swoją prezentację mailem. Oszczędzisz czas, a klienci będą szczęśliwi i zadowoleni.

Prezentacja multimedialna musi być wsparciem emocjonalnym (a nie substytutem!) tego, o czym będziesz mówić. Ma podkreślać emocje tego, o czym mówisz.

Idealną więc sytuacją byłoby, gdyby prezentacja składała się tylko i wyłączne ze zdjęć.

2. Adekwatność. Jeśli mówisz o tym, że Twoja firma jest potężna i działa od stu lat na rynku, a zobrazujesz to mapą Polski z czerwonymi punkcikami i jednym dużym, gdzie mieści się siedziba, klienci nie będą Cię słuchać. Pokaż obraz siły.

Duże, emocjonalne zdjęcie. Chcesz mówić o rozwoju firmy, pokaż dynamikę, wiatr, tornado. Będzie wsparciem Twoich słów.

3. Jeśli człowiek to dobrze odżywiony, wyspany prezes, w interesującej sytuacji, a nie zdjęcie z iStocka.

4. Należy unikać dwuznaczności, żeby klientowi nie ”sprzedać” innych emocji. Jeśli użyjesz zdjęcia Natalii Siwiec w kasku, może okazać się, że klienci i tak skojarzą ją z kremem do wybielania odbytu.

5. Unikaj ramek i layoutów korporacyjnych.

6. Logo niech będzie pięknie wkomponowane w całość.

7. Wybieraj zdjęcia bardziej gorące, niż zimne w sensie emocjonalnym. Jeśli mówisz o zawirowaniach na rynku, masz małą i dużą karuzelę, wybierz dużą.

8. Stosuj zaskoczenia, ale nie szokuj.

9. Unikaj wszelkiego rodzaju wykresów, wklejek z Excela.

10. I pamiętaj, prezentacja multimedialna jest po to, żeby podkreślała slajdy, emocje, a nie po to, żeby mówiła za Ciebie.

Do dzieła!

Szerzej w temacie w nowej książce Romana Kawszyna pt. Pierwsze skrzypce. Sprzedawaj podczas prezentacji (http://alfianco.pl/index.php/sklep/pierwsze-skrzycpe)

Reklamy

1 Comment

  1. Tab pisze:

    Niektóre punkty są sformułowane w mocno „humanistyczny” sposób. Zaskakuj, a nie szokuj. Pytanie skąd będę wiedział, że jeszcze zaskakuję a jeszcze nie szokuję? Być może stworzę przekaz, który dla części odbiorców będzie zaledwie zaskakujący a dla innych szokujący? Jednak poza tym minusem uważam, że przedstawione we wpisie porady są bardzo cenne i wskazują właściwy kierunek rozumowania. Stosunkowo mało jest w sieci wartościowych artykułów na temat tworzenia prezentacji, więc plus dla autora.

    Poza tym zauważyłem, że mocno podkreślacie wpływ emocji na moc perswazyjną przekazu. Ale czy emocje nie mają jedynie wpływu krótkoterminowego na odbiorcę?

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: